Tekstschrijver
Als tekstschrijver heb ik ruim 15 jaar ervaring. Veel is veranderd in die tijd: toen ik als copywriter begon, schreef ik vooral voor personeelsbladen en magazines. De focus verschoof langzaam van print naar digitaal, en van informatie zenden naar interactie creëren. Maar of je het nu contentcreatie, storytelling of tekstschrijven noemt: mijn basis bleef hetzelfde. Net als 15 jaar geleden geef ik iedere opdrachtgever de tijd die nodig is om mooie verhalen boven water te krijgen, de kern krachtig neer te zetten en teksten een eigen twist te geven.
SEO-specialist
Ook als webredacteur hoef ik me niet te vervelen en blijf ik me ontwikkelen. In mijn beginjaren waren korte teksten, een duidelijke menustructuur en duidelijke tussenkopjes genoeg voor gejuich van mijn opdrachtgevers. Vervolgens groeide het belang van zoekmachineoptimalisatie en zag je teksten waarin voornamelijk zo veel mogelijk zoektermen verwerkt werden. Inmiddels is SEO uitgegroeid tot een prachtig vak waarin ik kan laten zien wat ik in huis heb. Want hoewel de juiste zoekwoorden nog steeds van levensbelang zijn voor een goede SEO-score, let Google steeds meer op kwaliteit.
Koning
Nee, mijn bedrijfsnaam is geen sterk staaltje opschepperij. Tot 2018 werkte ik als freelancer onder mijn eigen naam – Marieke van Seggelen. Inmiddels ben ik getrouwd en kreeg ik de achternaam ‘De Koning’ cadeau. Een béétje copywriter grijpt dan natuurlijk meteen haar kroontjespen om haar bedrijfsnaam een koninklijke draai te geven.
Kan ik iets voor je doen?