Webteksten herschrijven: zo krijg je meer bezoekers met een minimale investering
Nieuwe webteksten laten schrijven kan behoorlijk in de papieren lopen. Maar dat hoeft niet. Slechts één dag webteksten herschrijven leverde voet-specialist Robin Captijn een stijging van 500% aan websitebezoekers op, en flink wat afspraken met nieuwe klanten.
De website van Robin is omvangrijk. Hij schreef talloze blogs over zijn expertise. Het herschrijven van deze webteksten zou weken in beslag nemen. Daarom besloten we het anders aan te pakken. Door slim gebruik te maken van de statistieken van je website, kun je focussen op de pagina’s waar het meeste winst te behalen is. Robin liet mij een aantal van zijn webteksten herschrijven en zag direct resultaat. In deze blog laat ik zien hoe je dat aanpakt.
Welke webteksten moet je laten herschrijven?
Bekijk Google Search Console: hoe komen mensen op je website terecht (en hoe niet)?
Bekijk Google Analytics: via welke pagina verlaten bezoekers je site?
Webteksten herschrijven: kort, krachtig en met een duidelijke call to action
1. Bekijk Google Search Console: hoe komen mensen op je website terecht (en hoe niet)?
Via Google Search Console zie je via welke zoekwoorden je site verschijnt op Google, en hoe daar vervolgens op geklikt wordt. Scoor je goed in Google, maar wordt er nauwelijks op je site geklikt? Dan is er werk aan de winkel: webteksten herschrijven! Komt jouw website via Google helemaal niet naar voren? Dan is de eerste stap om aan de slag te gaan met zoekmachineoptimalisatie.
2. Bekijk Google Analytics: via welke pagina verlaten bezoekers je site?
Stel, er komen honderden bezoekers binnen via een blog over een specialistisch onderwerp. Fijn, zo’n goede score! SEO-wise ben je dan goed bezig. Maar wat doen die bezoekers daarna? Misschien klikken ze nog even door je website. Verlaten ze de website massaal via dezelfde pagina? Dan is dat de pagina die voor herschrijven in aanmerking komt. Ook als bezoekers maar heel kort op een pagina blijven, is dat een teken aan de wand.
3. Webteksten herschrijven: kort, krachtig en met een duidelijke call to action
Afleiding ligt op de loer, dus je moet snel zijn. Breng kort en duidelijk je boodschap over, en leid je bezoeker naar de plek waar je ‘m wilt hebben. Bijvoorbeeld naar een pagina waar je meer vertelt over je dienst of product. Of plaats een grote knop die bezoekers verleidt om een afspraak met je te maken.
Tevreden klant
Robin is blij met de herschreven webteksten: zijn bezoekersaantal steeg in een jaar met zo’n 500%. Verder ziet hij dat bezoekers langer op zijn website blijven en bovendien vaker een afspraak maken via de website. Zo verdiende zijn investering in het laten herschrijven van webteksten zich al snel terug.
Voorkom dat je klanten verliest door je website
Verlies jij potentiële klanten door je website? Ik kijk graag met je mee om te zien welke webpagina’s ervoor zorgen dat je bezoekers de website verlaten. Vervolgens laat ik je zien hoe je er met een paar simpele stappen voor zorgt dat deze pagina’s juist je winstmakers worden. Neem contact met me op voor een vrijblijvende afspraak, dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.
Benieuwd wat ik nog meer doe?