Brieven

van de koning
Blogs: altijd iets om over te schrijven

Plannen gewijzigd

Soms loopt alles anders dan verwacht. Soms is nu. 2019 is voor mij het jaar van de verrassende wendingen.

(Ja, een clickbait intro schrijven is mij wel toevertrouwd. Maar wees gerust, je hebt niet voor niets geklikt.) 

Update

Even het geheugen opfrissen: een half jaar geleden nam ik me voor om in 2019 meer te bloggen, meer netwerkbijeenkomsten bij te wonen en een opleiding te volgen. Stand van zaken na zes maanden:

X geen blogs geplaatst

X mezelf voor geen enkele opleiding, cursus of training ingeschreven

X twee verzoeken afgewezen om te spreken bij netwerkorganisaties

Lekker bezig, Mariek!

Het ene moment schrijf je een blog over goede voornemens en hoe je ze volhoudt, het volgende moment tik je een verhaal om te verklaren dat je geen enkel voornemen hebt waargemaakt. Baal ik daarvan? Best wel. Ben ik tevreden over mijn ondernemersjaar tot nu toe? Enorm.

Van tekstschrijver naar communicatieadviseur

De meest ingrijpende gebeurtenis in mijn werkjaar tot nu toe: ik kreeg een fantastische kans bij de gemeente Zoetermeer. De gemeente is een van mijn opdrachtgevers van het eerste uur. Als tekstschrijver schreef ik al menig persbericht, themakrant, nieuwsbrief en webpagina voor Zoetermeer, vaak met duurzaamheid als onderwerp. En – zo  ben ik nou eenmaal – mijn collega’s op het Stadhuis kregen er gratis een portie ongevraagd advies bij. Dat beviel zo goed, dat ik nu ook gevráágd advies geef. Als communicatieadviseur op een uitdagend dossier: de energietransitie. Daar leer ik zo veel van, dat ik een extra cursus of training zonder schroom op de lange baan schuif.

En van communicatieadviseur naar tekstschrijver

Naast mijn werkzaamheden als communicatieadviseur voor de gemeente heb ik nog genoeg tijd om te schrijven voor andere opdrachtgevers. Sinds ik een nieuwe naam en website heb, lijken de leuke opdrachtgevers van alle kanten te komen. Zo gaaf om te zien dat het merk ‘tekst van de koning’ ervoor zorgt dat ik in contact kom met opdrachtgevers die echt bij me passen. Binnenkort schrijf ik een blog over hoe je met de juiste woorden en contentstrategie de opdrachten aantrekt waar jij blij van wordt. Tenminste, binnenkort… Mijn eigen contentmarketing en die van mijn klanten strijden nog wat om voorrang. En zoals je merkt aan de frequentie waarmee ik momenteel blog, zijn mijn opdrachtgevers aan de winnende hand. Gelukkig maar. 

Opnieuw op de planning: bloggen!

Dat ik elke dag leer bij mijn opdrachtgevers vind ik een prima excuus om dit jaar geen extra opleiding te volgen. En dat mijn agenda volloopt met de leukste klussen zonder dat ik daar moeite voor hoef te doen, maakt het prima te verklaren dat ik netwerken even op een lager pitje heb staan. Maar dat het bloggen achterblijft, dat wringt. Voor een online platform over internetmarketing schreef ik een stuk over zakelijk bloggen, met als belangrijkste tip: geef bloggen prioriteit. Hoog tijd om dat advies zelf op te volgen. 

Meer blogs lezen?

Ja!
volgende
vorige
Zakelijk bloggen: tips die je bedrijf laten groeien

Zakelijk bloggen is populair. Niet voor niets, want een goede zakelijke blog levert je klanten op. Deze zeven tips voor zakelijk bloggen helpen je om je bedrijf te laten groeien.

Meer bezoekers op je website: praktische tips

Hoe zorg je voor meer bezoekers op je website? Deze praktische tips gaan verder dan SEO. Doe er je voordeel mee!

Blog schrijven: tips voor onderwerpen

Een blog schrijven? Met deze tips voor onderwerpen schrijf je blogs die voor een hogere positie in Google zorgen. Zo weet je zeker dat je blogs goed gelezen worden.