Stel je voor: je gaat maandelijks bij al je klanten op de koffie voor een goed gesprek. Wie belt je klant het eerst als hij een opdracht wil plaatsen? Jou, of die concurrent waar de klant na de laatste aankoop nooit meer iets van gehoord heeft?
Voor het gemak ga ik ervan uit dat je een goedlopende organisatie hebt. Waarschijnlijk kwam je bij de eerste zin al tot de conclusie dat een maandelijkse koffiedate geen optie is. Hoe blijf je dan in beeld bij potentiële opdrachtgevers? Een nieuwsbrief heeft veel voordelen:
Voordelen nieuwsbrief
Je laat zien welke opdrachten andere klanten je gaven (en zien kopen doet kopen)
Het is een etalage voor nieuwe producten (en daarmee creëer je een behoefte)
Je kunt klanten een klein cadeautje geven (en van commitment is het een kleine stap naar een aankoop)
Klanten krijgen het gevoel je te kennen (en gunnen je daardoor eerder een opdracht)
Klanten onthouden je naam (en zijn minder geneigd een andere organisatie te zoeken)
Wat doet een nieuwsbrief voor jouw organisatie?
Benieuwd hoe ik een nieuwsbrief voor jouw organisatie laat werken? Maak een afspraak, dan kom ik écht op de koffie.
Abonneer je op mijn eigen nieuwsbrief om te zien hoe ik het zelf aanpak.
tekst van de koning │ Floraweg 85 │ 2371 AN Roelofarendsveen │ 06-19 53 80 32